Cu Nasii la Biserica ~ Nunta Stefan si Mihaela

Cu Nasii la Biserica

Dupa cum e traditia, urmatoarea duminica de dupa nunta ar trebui sa mergi cu nasii la biserica sa iti sfinteasca lumanarile si sa ti le confiste. Tu ai dreptul sa iei o bucatica din lumanare acasa sa ai aminitre si sa o aprinzi la diverse sarbatori cum ar fi : Paste, Craciun , Sf. Stefan si cand mai cade curentul!

Obiceiul strabun este putin incompatibil cu luna de miere. Ca de obicei dupa nunta se pleaca intr-o calatorie, lucru ce poate anula chestia cu prima duminica. Nu am cautat prea mult detalii despre obicei, dar cred ca nu este specificat chiar prima duminica. Probabil el trebuie facut in timpul vietii si nu in imediatul weekend disponibil de dupa nunta.! Se mai poate respecta daca pleci in luna de miere impreuna cu nasii , dar mi se pare destul de greu sa iei lumanarile cu avionul, in cazul in care pleci peste hotare cu un astfel de mijloc de transport. Si cu masina este greu dar mai merge !

Noi daca am avut doar o saptamana de miere am respectat. Am vorbit cu nasii sa rezerve la biserica o ora. Ei au organizat tot evenimentul la Mogosoaia.

Noi am venit din luna de miere pe la 10 din Venetia, ne-am odihnit vreo 20 de minute , am baut o cafea si am placat spre Mogosoaia cu lumanarile. Am mers, am luat nasii si apoi fuga la biserica. Acolo mai era un cuplu de casatoriti care venisera cu lumanarile!

Slujba e simpla si rapida. Undeva la intrarea in Biserica ingenunchezi, iti pune patrafirul pe cap si incepe sa citeasca ceva din Sfanta Scriptura si apoi Tatal nostru. Apoi o tura rapida prin biserica sa pupi icoanele si te miruieste cu cel mai tare mir (dala de 100.000 euro litru).

Apoi am mers putin pe la Palatul Brancovenesc sa il comparam cu Palatul Dogilor (Biserica oricum era in curtea palatului) am facut niste poze si ne-am oprit la restaurantul palatului sa sarbatorim, deoarece tocmai trecuse Sfantul Mihail si Gavril si a fost si ziua Mihaelei si ziua Nasului Gabriel. Eu la nunta am planificat cu nasul o iesire la restaurant Duminica in care vin din calatorie, dar la inistentele socrului am vorbit ulterior si despre biserica !

Cam astea !

Cum se face rapid :
  • se spune ca in general ar trebui sa mergi la aceasi biserica dar cum ele sunt conectate in retea si au aceleasi carti poti sa mergi si la alta. Preotul unde sfinteste lumanarile nu prea ii convine sa vii la el pentru ca celalt preot a luat cascavalul mare (de la nunta)
  • spunei doamnei de la biserica ca vrei si tu o bucata din lumanari
  • rezerva inainte sa mergi la biserica. Slujba de lumanari este de obicei dupa slujba de duminica
Poze aici !

Niciun comentariu: